piątek, 8 sierpnia 2014

Latanie- jak kupować bilety żeby było najtaniej.

Pojawiło się pytanie dotyczące moich dojazdów na lotniska i kupowania biletów. Lecąc do Londynu 8 września rok temu odbywałam swój 3 lot samolotem. Poprzednie dwa też były do Londynu, ale ja biletów nie kupowałam i leciałam z drugą osobą, także nie miałam pojęcia o tym jak kupować, kiedy i jakie ceny są dobre.

Jako, że decyzja o moim wyjeździe została podjęta spontanicznie to mój bilet z bagażem kosztował ponad 700 zł, wizzairem.


Osobiście latam głównie Wizzairem- czemu?

Bagaż- max 32 kg, w porównaniu z 15 lub 20kg w Ryanairze zmienia trochę postać rzeczy.

Położenie lotniska- latam z Warszawy bądź Katowic, do obydwóch lotnisk mam 160-170 km, na Modlin skąd lata Ryanair 240km. Ryanair lata też z Katowic i tak zdarzyło mi się lecieć, ale o tym za chwilę.

Początkowo kupowałam bilety jak się trafiała dobra cena, kiedy zobaczyłam jak wygląda rok, do kiedy muszę  być na uczelni, czy mogę ominąć jakieś zajęcia. Bilety na grudzień kupiłam pod koniec września za 120 złotych z Ryanaira. Później latałam już Wizzairem, w marcu kupiłam wizzair discount club- 120zł na rok i otrzymuje się zniżkę 40 zł na każdy kupiony bilet. Od marca leciałam 5 razy już tak więc już mi się zwróciło, a kupiłam teraz kolejne 5 biletów więc zdecydowanie jestem do przodu.

Bilety dobrze jest kupować wcześniej- kupując parę dni temu bilet na styczeń zapłaciłam 39zł!
EDIT 2015: w listopadzie 2015 kupiłam bilet za 40zł na styczeń Ryanairem.

Ale nie zawsze jest to reguła, polecam sprawdzać bilety dosyć często i kupować jak tylko wydaje Wam się, że cena jest ok, bo może potem niesamowicie skoczyć. Ja miałam taką sytuację lecąc na święta wielkanocne gdzie bilety nie spadały poniżej 400zł bez bagażu, ostatecznie udało mi się kupić za 290zł.

Do Londynu lecę 7 września z Weroniką i Bartkiem zapoznanymi przez bloga, tak więc cała nasza trójka miała po 40 zł zniżki, udało się nam kupić bilety po 317zł już z bagażem. 

Dojazd na lotniska:

Londyn Stansted- Ryanair- jeżdżą busy i pociągi, zazwyczaj busy są tańsze. Koszt to 10 funtów za bilet na autobus National Express przy zakupie u kierowcy, online podobnie.

Londyn Luton- Wizzair- przy zakupie u kierowcy 10 funtów, online wcześniej płaciłam 6 funtów. 

Na lotniska jeździ też Terravision i jakieś inne firmy, ale w moją stronę Londynu pasował mi National Express- nowe autokary, duże, klimatyzowane.

EDIT 2015: Easy Bus-  ma podpisaną umowę z National Express. Jedziemy National Express, a bilety mamy z Easy Bus- często dużo taniej.

Na Stansted jedzie się ponad godzinę, na Luton troszkę szybciej. W godzinach szczytu polecam wybrać się wcześniej na lotnisko, bo Londyn jest zakorkowany i łatwo jest doprowadzić się do ogromnego stresu myśląc czy się zdąży czy nie zdąży na lotnisko:))



W Polsce do Warszawy jeździłam Muszkieterem, Lux Expressem i Polskim Busem szukając promocji i głównie płacąc 1-8zł za bilet do Kielc. Z Katowic Pyrzowic ktoś mnie odbierał,ale oczywiście jest dobre połączenie do centrum Katowic i na dworzec skąd można jechać dalej :)


Podsumowując, wszystko zależy od tego gdzie mieszkamy w Polsce, jakie lotniska nas obowiązują i jakie linie nam odpowiadają. Ja nie trawię Ryanaira i gadania mi nad uchem pół lotu, więc wybrałam Wizzaira i wychodzi mi taniej. Bilety zazwyczaj są tanie wcześniej- ale nie zawsze i czasem warto poczekać, średnio za bilet w jedną stronę nie powinno wyjść więcej niż 150zł jeśli nie lecimy w jakimś 'gorącym' okresie.

EDIT 2015:

Jakie linie latają jeszcze do Londynu?

Norwegian- Warszawa- Londyn Gatwick
LOT- Warszawa, Kraków- Londyn Heathrow
British Airways- Warszawa i może jakieś inne miasta, ale nie wiem- Londyn Heathrow
EasyJet- Kraków-Londyn Gatwick

O tych wiem, może latają też z innych miast, jak ktoś wie- dajcie znać w komentarzu to zedytuję.
Oczywiście Wizzair i Ryanair latają z większości lotnisk pomijając np. Radom :)




A to zdjęcie z ostatnich dni naszych wspólnych w Londynie :)


36 komentarzy:

  1. Nie latam Wizzair bo trzeba płacić za normalny bagaż podręczny i do Krakowa mam o połowę drogi bliżej (50 minut samochodem autostradą) niż do Pyrzowic :/ a co do bagażu rejestrowanego to wolę wysyłać rzeczy paczką za 20-30 funtów niż później taszczyć się z nimi ;) pozdrawiam z LDN

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryanair jest mega jeśli chodzi o podręczny bagaż, bez porównania z wizzairem. Tez prawie zawsze wysyłam paczkę o czym zapomniałam napisać, mega wygodnie i tanio:) pozdrawiam

      Usuń
    2. Dokładnie :D Teraz ma numerowane miejsca i można mieć ze sobą torebkę więc wychodzą w sumie 2 bagaże podczas gdy w Wizzair za darmo możesz wziąć tylko torebkę :(

      Usuń
    3. moim zdaniem bagaz w wizzairze nie jest az tyle mniejszy i dodatkowo nie ma limitu wagi :). obsluga i komfort dla mniej bezsprzecznie lepsza w wizzairze. no i zazwyczaj sa tansi.
      jedynie na swieta wszedzie jest drogo..

      strasznie duzo latasz do PL. ja w tym roku bylam raz :D.

      Usuń
    4. Jest dużo mniejszy bo nie możesz wziąć normalną torbę podręczną tylko musisz szukać jakiejś małej torby.Bagaż podręczny powinien być normalny w standardzie a nie ograniczony do takich rozmiarów jak w wizzair.To tylko pokazuje że linia lotnicza na każdym kroku chce wyciągnąć od nas pieniądze.

      Usuń
    5. Zgadzam się co do bagazu w Ryanairze, ale poziom usług nadal jest tam bardzo słaby w porónaniu z innymi liniami :) stąd wybór padł na wizzair :)

      Usuń
    6. Jakie usługi porównujesz że Ryanair stoi u Ciebie tak nisko bo ja oprócz ceny bagaży rejestrowanego nie widzę różnicy :( Jeśli wybierzesz duży bagaż podręczny w Wizzair to ceny Ci się wyrównają :/

      Usuń
    7. usługi jeśli chodzi o informację na lotnisku (byłam świadkiem dwóch bardzo nieprzyjemnych sytuacji dla podróżnych, gdzie przez pracownika ryanaira dziewczyna spóźniła się na lot, oraz ogólne chamstwo na Stansted), ogólnie strona internetowa przed zmianą i kupowanie biletów dla mnie było słabsze. przed moim pierwszym lotem ryanairem wszyscy mnei straszyli, a nie było źle, denerwował mnie automat mówiący w samolocie, średnio miłe stewardessy, które nie odpowiadały nawet dzień dobry i to ciągłe gadanie w trakcie lotu. Pewnie latałabym i Ryanairem gdyby Modlin był bardziej dostępny z lepszymi połączeniami i tańszymi z Warszawy, no i bliżej do Kielc:) Wizzair też ma sporo swoich wad ;D

      Usuń
    8. Tanie linie to tanie linie :D

      Usuń
    9. Też nie lubię Stansted z powodu tego że wszędzie na tym lotnisku trzeba jeździć kolejką :/ lubię lotniska typu Southend bo są malutkie i nie trzeba się nachodzić niestety dojechać tam to jest masakra.Wizzair jest ok tylko nie latam z Krk co powoduje że nie mogę korzystać z ich usług.Easyjet też jest spoko zwłaszcza że nie ma limitu wagowego dla bagażu podręcznego.

      Usuń
    10. Każda tania linia ma swoje plusy i minusy, niestety.... ;)

      Usuń
    11. ja dalej bede przy opcji, ze roznica bagazu nie jest duza. zreszta ani w wizzairze, ani w ryanairze nigdy nie mialam problemu z przejsciem, mimo ze wepchniecie torby graniczylo z cudem. obiema liniami latam z tak samo duza torba, po prostu niby mniej wypakowana. lecialam w lipcu i zaskoczyla mnie kontrola bagazu jeszcze przed przjsciem przez pierwsze skanowanie biletow/ dowodow, ale przeszlam bez problemu z torebka dodatkowa a ramieniu i torba. mmoze kwestia tego, ze nie latam z londynu :).
      z pl wracam zawsze prawie pusta albo z jedzeniem, bo w czasie pobytu zbiera sie wszystkiego tyle, ze musi isc paczka.

      Usuń
    12. oo z kontrolą bagażu przed kontrola dowodów pierwszy raz się spotykam :D ogólnie wszystko zależy też od rpacowników, jak się trafi upierdliwy to się doczepi a jak jakiś w porządku to zawsze jakoś się przejdzie:)

      Usuń
    13. tez bylam w szoku :).
      ogolnie w moim odczuciu przyjemniej i w lepsze atmosferze sie lata UK-PL niz PL-UK.

      Usuń
  2. Hej! Nie wiem, czy ktoś już o to pytał, ale najwyżej się powtórzę. Mogłabyś napisać coś o referencjach od nauczyciela? Chodzi mi o coś więcej niż jest napisane w poradniku na UCAS. Jak długie mają być takie referencje? Powinny być mniej więcej tak długie jak personal statement czy może niekoniecznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę w poniedziałek bo nie mam dostępu do laptopa obecnie ;)

      Usuń
  3. Czy w tym roku akademickim też będziesz mieszkać w akademiku?

    OdpowiedzUsuń
  4. nie, dostępne akademiki na drugi rok to Marylebone za 200 funtów tygodniowo, więc odpada i international house za ok 100 funtów, ale warunki tragiczne, więc będę szukać meiszkania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dlaczego nie możesz mieszkać już na Wembley?

      Usuń
    2. Tzw. Shared flats są tylko dla osób na pierwszym roku, osoby z drugiego i trzeciego mogą mieszkać w studio, ale ja wolę mieć kontakt z ludźmi i nie płacić 200 funtów tygodniowo, stad decyzja o mieszkaniu :)

      Usuń
    3. Twój wydział jest na Harrow?

      Usuń
    4. Byłaś kiedyś na Cavendish?Jeśli tak to jak oceniasz ten wydział?

      Usuń
    5. byłam po raz pierwszy w maju, bo miałam tam egzamin:) campus wspominam średnio, ale tylko ze względu na to, że nie mogłam tam trafić, a mój GPS wariował, było gorąco i doszłam wykończona :) Jeśli chodzi o wyposażenie, niewiele widziałam- na dole wydawało się ładnie i w miarę odnowione, ale sama sala, w której pisałąm egzamin i te na około to takie przeciętne, na Polskim poziomie :D ale każdy campus ma i takie i takie strony :) Ogólnie na pewno jest odremontowana biblitoeka, miejsca wspólne, do siedzenia, kawiarnia i jakaś część sal, to już ma chyba każdy campus:)

      Usuń
    6. Wszystkie studia ścisłe są tylko na tym wydziale :(

      Usuń
    7. Fajny jets ten budynek, bo całkiem spory, myślę, że będziesz zadowolona jeśli zamierzasz tam studiować;)

      Usuń
  5. Kiedy można spodziewać się nowego wpisu? Napisałam też do Pani maila :)

    Pozdrawiam,
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na maile będę odpisywała jutro, bo jest ich tyle, że troszkę nie nadążam,

      nowy wpis.. hm.. szczerze nie mam pomysłu na nowy wpis;)

      Usuń
  6. Hej! Znalazłam twojego bloga i przeczytałam całego. STRASZNIE Ci dziękuję za każdy wpis, za każde słowo wskazujące jak dobrym wyborem są studia w Anglii. W tym roku zaczynam Languages for Business na Coventry University i ze stresu aż nie mogę spać. Nawet zaczynałam się zastanawiać czy dobrze zrobiłam decydując się na studia tam! Dzięki Twoim wpisom trochę stresu ze mnie zeszło. Ja wylatuje do Birmingham 17 września.
    Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam!
    Samanta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję Coventry! :) Pewnie już wiesz, a jak nie to niedługo się dwiesz, że studiowanie w Wielkiej Brytanii to był bardzo dobry wybór!:)

      Usuń
  7. no niestety ja kupilam bilet tym rycos tam i mam ten maly bagaz.... :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Czesc, mam pytanie nie na temat troche.
    Chcialabym zaczac studia w Londynie w pazdzierniku 2015 roku.
    Wiem,ze do 15 stycznia trwa rekrutacja przez system UCAS.
    Czyli do kiedy mam czas,zeby zdawac IELTS?
    Nie wiem dokladnie kidey sie na niego zapisac. Wolalabym w kwietniu lub w maju, jdenakze zastanawiam sie czy nie musze tego zrobic przed zakonczeniem rekrutacji ? Ciezko mi sie zorientowac do kiedy moge przesylac poszczegolna dokumentacje.
    Bardzo zalezy mi na Twojej odpowiedzi,
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś ummknął mi ten post:((
      IELTS musisz zdać do końca sierpnia:)
      WIęc możesz spokojnie zdawac w kwietniu lub maju:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ja niestety przejechałam się na bagażu podręcznym wizzaira po wprowadzeniu nowych przepisów... zapłaciłam za to dodatkowo na lotnisku około 35 € :/

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja mam pytanie dotyczące matur, jak to jest? Oni mają tam chyba testy A Level czy jakoś tak i mają z tego punktacje, jak to się przekłada na polskie matury? Co trzeba dołączyć tam do dokumentacji w takim razie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mają testy A level, których odpowiednikiem jest polska matura. Do dokumentacji po protu dołącza się oryginał i tłumaczenie polskiej matury i zaświadxzenie z testu IELTS lub TOEFL :)

      Usuń